zondag 30 oktober 2011

#10 Verlekkeren op Delicious

Interactief
Deliciousopdracht voelt als een nieuwe stack of hay on my fork
Ik zit eigenlijk al vol. 23D plots uit de lucht, ook dàt nog, wat nu? Schakel naar modus 'zelfredzaamheid.': spiek dus royaal in 't rond bij co-dingers, zie daar verdeelde meningen. Op naar Wikipedia voor subjectief advies..Zie delicious.com, daar komt 't op neer, en die is in English, met dominant muziekbehangetje. Diepe zucht, laarzen maar weer aan..op zoek naar stacks of energie and heaps of time.
Ha! Daar is 23D weer, licht aan de horizon! Een verademing, deze voorgeselecteerde info! Plop, daar gaan lampjes branden, want hier openbaart zich de kracht van Delicious:
Mobiel, uitwisseling, sociaal, top voor groepswerk en projecten. Dus niet alleen op je eilandje vol links, maar meer dorst lessen aan een onuitputbare bron. Interactief is het toverwoord, daar is de extra waarde voor de bieb: mooi instrument om interactieve info op poten te zetten, voor bijv. regionale initiatieven. Verzamelplaats=bieb! En nu snap ik ook het "us".

Tafel dekken
Twijfel om zoveelste account aan te maken van tafel geveegd: ik ga er aan! Zoektocht starten naar praktische info voor een nieuw 100Talentenproject over duurzaamheid met tags als afval, recycling. Dat resulteert in lekker minirijtje sites met bruikbare ideeën. Niet dat het moeilijk is veel te vinden, het laden duurt nogal. Een stack maken wil ook nog niet erg, ligt dat aan het wel/niet gebruiken van Firefox?? Ik hou 't voor nu even bij een am-us-e.
Duidelijk is dat er bij Delicious veel keuze is voor zéér smakelijke selecties, met creatieve opmaak.
Een blik op de klok, die ons vanochtend nog uurtje extra uurtje gunde, zegt me wel dat ik een iets bescheidener gereedschap neem voor deze tool: een maatje vork, dat blijft het, maar dan wèl één uit de keukenla.

Bon appetit...


deliciousaccount: 23veters

1 opmerking: