zondag 2 oktober 2011

# 4 & 5 Navelstaren of overgewicht?

RSS en feeds zoeken, dat klinkt helder. Ik associeer er direct op los. Dat levert soms rare plaatjes op! Ik zie een zwanger roze varken (really simpel) dat zich te goed doet ( feeds) aan allerlei keukenafval (buzz) uit haar trog... Serieus gestart met inlezen moet ik zeggen: voer zat!
Rss blijkt een kwestie van knippen en plakken en knutselen dat kan ik gelukkig.
Tóch zoek ik me een rotje. Klim in mijn account, raak verstrikt in Igoogle terwijl ik dacht Google te Readeren...dus weer back to home en opnieuw lézen. Ik heb 't gevoel in kringetjes rond te draaien en krijg blaren van die laarzen. Bovendien tikt de tijd en heb ik nog elders heaps to do...sorry,I'm góne!!

Na 1/2e week spijbelen de messen gescherpt, ik laat me niet gek maken!
Stap via m'n account naar Google Reader, hoewel ik ook al eens vriendjes heb gemaakt met Symbaloo, met z'n aanpasbare uiterlijk: buttons met eigen background, om van te smullen!
Daarna Feeds zoeken. Mijn struikelblok = ik kan zo moeilijk kiezen! Weet ik van mezelf, nú moet ik daar maar eens iets mee, om niet in drijfzand te geraken. Mijlpaal! Ik kies zonder eerst alle opties te bestuderen voor Blogsearch, waar ik mezelf opsnor via reuzesprongen.blogspot.
Bibliotheken.nl geplakt, Nu.nl en wat medebloggers toegevoegd, en weer eea. verwijderd. Bedoeling gesnapt, kan verder uitgewerkt maar niet teveel, want die trog loopt snel over. En dat beeld van dat roze varken krijg ik niet uit mijn hoofd...

Na dit halfuurtje betekenis geven aan de uitdrukking 'navelstaren', denk ik:
Met deze dingen moet je 'de boer op'. Wat ik wel een nadeel vind is dat er nog veel gesleuteld moet worden na het opnemen van een feed. De reader loopt gauw vol met infobrij, die weer geordend moet worden, of allemaal verorberd. 
Misschien moeten sites meer deelfeeds gaan aanbieden. Bijv. alleen de nieuwsbrief, of alleen het sportnieuws. Dan wordt je niet overvoerd en is de drempel om te gaan RSS-en veel lager. Gebruiksgemak, daar lok je mensen mee. Keuzemenuutjes aanbieden en niet de hele kaart op je plate. Kinderen kunnen ook nooit kiezen uit een volle puntzak snoep.
En wie wil z'n drukke leven nou niet overzichtelijk gepresenteerd?! Nooit meer op de weegschaal en eindelijk tijd om met je trappelende kroost naar de kinderboerderij te gaan vanwege 14 pasgeboren biggetjes.
Conclusie: RRS+ feeds: regel je leven: maar neem geen volle trog!

1 opmerking:

  1. Tja, Giant Leaps, mooi,lang verhaal en dat op zo'n lekker warme dag.
    Keuzes maken is voor niemand echt gemakkelijk, maar wel belangrijk om het, in het geval van deze cursus, overzichtelijk te houden. Het voordeel van feeds is dat je ze kunt verwijderen als ze toch niet aan de verwachting voldoen.
    Als je een IGooglepagina hebt: voeg een gadget voor de reader toe; voor het oog blijft het dan even 'beperkt'.

    BeantwoordenVerwijderen