maandag 24 oktober 2011

#8 Social software: wear it well.

Voor online foto's bewerken even ander schoeisel aangetrokken.Prachtig speelgoed gevonden bij sinds ik het kende meer uitgebreide Picnik en Imagegenerator. Je kunt op vele manieren je beeldmateriaal omzetten naar compleet andere uitstraling.Zo ook met Picasa voor de collage.
Wat ideetjes opgedaan voor feestdagen, uitnodigingen of kado-enveloppen..

Me toen even losgemaakt van persoonlijke toepassingsmogelijkheden, de blik op 'breed' gezet. Wat kwam ik tegen aan die horizon? Histor heeft gedurfd een Iphone app te maken, genaamd Color Studio. (klik maar) Als je jouw fijne zitbank en je muur op de plaat zet, krijg je kleurnummer en leuke trendy adviezen.Voor het gemak rekent de app de benodigde litertjes ook even voor je uit. Aardige, klantgerichte vondst. Technisch meer mashup dan bewerken en sharen, maar vast ook te showen aan mede-iphoners,dus zo weer social.

Ook nog even aan Adobe Photoshop gesnuffeld, met dank aan 23d-account. Pioew! Kwaliteitje hoor..Nichtlief heeft zo'n pracht bewerkingspakket aangeschaft. Peperduur, maar met massa's mogelijkheden.
Zij maakt er unieke creatieve screens achter haar hyvespagina mee, combineert knipsels van kleding en meubels om zichzelf steeds een andere setting te geven. Haar hyvespage is nooit saai, er is altijd een grappige collage te zien.En ik maar roepen:joh, wat goed ben jij hierin! Daar moet je wat mee gaan doén!
Ik blijf hopen dat ze dat talent echt gaat gebruiken. Dat beetje humor en -ik noem het maar:- splash dat zij in haar bewerksels vertoont, mis ik vaak om me heen. Zijn we met z'n allen niet aldoor 'n beetje héél erg serieus?
Wat te denken van een digitaal speelhoekje. Spell-spelletje er op of iets als 'vlechten met woorden' om een gezamelijk gedicht tot stand te brengen, met een googledoc's-achtig ding...Een beetje uitdaging&klantenbinding ineen.

Goed combineren
Daarom nog even over hyves als sociaal apparaat: Als ik dochter zie hyvesen,gaat gelijktijdig de telefoon of wordt er via chat gevraagd in een spelomgeving te komen. Kids zijn dan driedubbel social bezig. Ze hoeven zich niet te vervelen als chatfriend nr. zes even met nr. twee in bespreking is. Oké- oké, ik vind het ook nog steeds schattig als het vriendje gewoon voor de deur staat met een onzeker: Doe je mee met een potje voetbal? Maar voor die hyvesdoelgroep werkt het, dus is er klantenbinding.
Kunnen we hier wat van leren? Hoe staat het met onze uitstraling?
Misschien moeten we het eens proberen: spelen met beeld en kleur, mash it all up en combineer, breng trendy lees/luister/kijkadviesjes uit( 1ste thema oktober-woonmaand? Daarna iets met voetbal ivm. gelijkheidsbeginsel :p). En dan graag met een snufje humor.
Je moet daarbij er natuurlijk zelf wèl 'n btje in geloven, hè...
Met andere woorden: social software, wear it well.

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat je verder denkt en met veel ideeen op de proppen komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je schrijft leuk, Giant Leaps.
    Volgens mij heeft KW nog geen Hyves/Facebook pagina (ik twijfel een beetje over de jeugd). Iets voor jou? enne.....dan de boer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. #Hyves: Dat zou leuk zijn, om te doen!
    Biebkidzhyves is al een tijdje in de lucht, zou wel actiever kunnen en dan linken aan de K'waard website. Wellicht volgt Biebteenz? ;D
    Met ffcentraal zou de bieb ook eens moeten contacten, vind ik..(= ontstaan vanuit voortgez. ow.,kijk daar maar eens naar.) gr,GL.

    BeantwoordenVerwijderen