maandag 10 oktober 2011

# 6 Flickr: mooi, voor elkaar!

Flickr grijp ik bij de oren, krijgt een dikke pakkerd: welkom, nieuwe vriend! Jij bent mijn uitkomst voor een barstensvolle laptopschijf! Ik ben óm en maak mijn eigen account aan. Upload biebfoto's, plaats ze in een set. Mooi groot in slideshow te zien, maar na verschillende klik- en knip/plaktrucjes is er nog geen lopende diavoorstelling op dit blog gefabriekt hetgeen me nou juist wel cool leek. Ik heb bij publiceren alleen 'friends' gekozen, toch nog een beetje bleu...misschien wil het daarom niet??
Moet ik toch beter leren sharen? Voor elkaar en door elkaar? Dat wordt eerst een lesje loslaten, vrees ik.

Scherp
In ieder geval valt de beeldkwaliteit geen spatje tegen: ook geuploade franse Dordognevlinder is loepiescherp! Ik betitelomschrijf en tag. En er klikt iets in mijn breintje: dit is eigenlijk een supercatalogus voor foto's, met verschillende zoekingangen, zelfs op kleur...wauwie! Net een snoepjesfabriek, ik geniet! Nog een voordeel: je hebt je foto's altijd bij je, (mits internet.) Handig als je je nog niet hebt aangesloten bij de smart-/ androidphone generatie of dagelijks zo'n Imattie onder je oksel klemt.

En nu onze bieb, wat kunnen we hiermee. Of eerder gezegd: wat niet?  Bind je klanten met beelden.
Zet de bieb meer in de markt met plaatjes, maak het tastbaar en toegankelijk. Plak een slideshow van die goedbezochte, geslaagde activiteit op de site.  Geef een Flickr workshop. Misschien is het zelfs mogelijk om een fysieke "picture-spot" te lanceren, waar Flickrlovers terecht kunnen. Laat ze sharen en tentoonstellen, ìn je bieb, natuurlijk. Fotoforum erbij. Mooi voor plaatselijke plaatjes, natuur- of architectuurliefhebbers.

Vladderen
Oké,de tijd is rijp, nu zelf die nieuwe sprong maar 's maken: ik ga mijn Dordognevlinder loslaten!
Alsjeblieft, wijde wereld: hier komt ie:
butterfly Zó...mooi geflikt!

2 opmerkingen:

  1. Ok, Giant Leaps, jij hebt er in ieder geval plezier in.
    Hier en daar wordt wel gebruik gemaakt van foto's en filmpjes. Heikel punt is altijd de privacy.
    Vanochtend, tijdens de nieuwe mediaworkshop gegeven door Jos, heb ik gevraagd of men bezwaar had tegen het nemen van wat foto's. Men had geen bezwaar, maar wél waren er een paar opmerkingen: 'als het maar niet op het Internet komt'.
    Misschien nog even een tip voor jou voor het plaatsen van een slide show: klik op 'ontwerpen' rechts bovenin je blog en vervolgens op 'gadget toevoegen'. Er verschijnt een lijstje voor de verschillende typen gadgets.
    Klik er maar eens op en kijk wat er gebeurt.
    De gadget verschijnt in de zijlijn van je blog en niet in het bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...inderdaad dol op foto's dus is flickr een uitkomst, ik wist nog niet dat je ook niet-openbaar kon opslaan.
    #Privacy is iets dat wel lijkt te kleven aan de oudere generatie. Jongeren gaan er vele malen makkelijker mee om, merk ik!
    #Slideshow: het is me al eens gelukt zoiets te doen,maar nog niet met Flickr.Daarvoor wordt het toch het toegankelijke Picasa, vrees ik.
    Gr, GL

    BeantwoordenVerwijderen