maandag 31 oktober 2011

#11 Wikiwereld

Eerlijk toegegeven: ik dacht het allemaal wel te weten met die wiki's.
Soms moet je even je vooroordelen aan de kant zwieperen, dat heb ik na 10 dingen nu wel geleerd.
Boots uitgeschopt en hopla met de blote voeten in het zand. Heerlijk gespeeld, lekker gewroet.
Geen hele kastelen gebouwd, maar wel een funderinkje gelegd.
Eerst reactie ( comment nr. 4) met suggestie gekleid in andermans wikibouwsel onder Into the wild bij favoriete films.
Daarna eigen creatie toegevoegd. Heb namelijk nieuwe hobby. Koffie maken, met italiaans espressodingus. Mooi werkje, moet nog oefenen met melkschuimfiguurtjes. Gewoon opdrinken is ook prima, rustgevender dan hele palmbomen laten mislukken...videootje ingevoegd: easy peacy. Eens kijken of ik comment-adds krijg...spannend!
klik hier voor Mijn speelwiki
Wiki's maken leek me eerst omslachtig, maar eenmaal gedaan best leuk!
Dus toch weer een dimensie erbij voor mij: de Wiki-wereld.
Het basisprincipe van social bookmarking geldt ook hier: info delen, uitwisselen en uitbouwen zover je wilt. Onvoorstelbaar eigenlijk, net als men vroeger dacht over reizen naar de maan.
Ik vond het best plesant in de zandbak, het was makkelijker dan ik dacht!

6 opmerkingen:

  1. Jij bent goed op dreef zeg!Ik heb met plezier je filmpje op je speelwiki bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok, zand uit en van je Giant Leaps, en begin je eigen koffiewiki.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig!
    Grappig dat je ook bij into the wild een reactie hebt geplaatst. Ben het helemaal met je eens! De reactie boven die van jou was namelijk van mij:
    'Sowieso een prachtige film met mooie beelden en geweldige muziek. Maar daarbij is het thema fantastisch en zet je zelf ook aan het denken. Een heerlijk verhaal over iemand die naar zichzelf luistert i.p.v. meegaat in wat de maatschappij van hem verwacht!'
    Grappig he.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zien er beiden heel goed uit.
    Ik denk dat ik binnenkort maar eens een bakkie bij je kom doen, kan ik zien of je weer nieuwe figuurtjes hebt bijgeleerd. En je weet, oefening baart kunst...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @koffie: Volgers zijn sowieso van harte welkom. Prik een date en kom om een bakkie! Heb trouwens ook lekkere thee hoor...

    BeantwoordenVerwijderen